Wednesday, September 28, 2011

Sedih bila tiada pembaca !!

Assalamualaikum and hello peeps~


Blogger mana yang tidak mahu adanya ramai pembaca? Cuba cakap sikit.. Nak lagi kalau pembaca tu membaca dengan senang hati dan ikhlas. Macam aku? Ye, aku mengaku aku memang nak macam tu. Tapi apakan daya senang nak ada blog tapi sukar nak jadi blogger. Aku pun baru bermula je dalam dunia blog ni. Slow slow followers bertambah sikit demi sikit. Tapi tak la terus merudum naik bilangan followers aku. Sedih? Opkos !


Tetapi aku tanam sifat dalam diri aku. Sebagai contoh :


1) BERSYUKUR
Bersyukur dengan apa yang ada sekarang. Ada juga pembaca dan ada yang tinggalkan komen and ada juga yang buka blog aku terus tekan 'X' . Ada ke? Maybe ..


2) BLOGWALKING
Yes! Aku tetap blogwalking ke blog blog yang lain. Walaupun tidak ramai yang berblogwalking ke blog aku. Sambil aku blogwalking, sambil tu aku komen dan tinggalkan jejak di shoutbox blogger lain. Kalau nak balas kunjungan aku balik, dipersilakan. Kalau takde tu, aku redha.


3) ENTRI
Even entri aku tidak selalu diupdate, aku tetap akan baca entri blogger lain. Tak semestinya aku tak update entri, takde orang baca, aku tak boleh baca entri orang lain. Takde orang baca entri aku tidak mengapa, aku baca entri dorang. Semestinya.. Lepas ni aku akan cuba update entri yang boleh menarik pembaca. Boleh ke? Katakan YA !


4) AKU FOLLOW KAU
Bilangan followers aku sikit sikit naik and aku pasti akan tengok balik. Kau follow aku? Yes, aku follow kau. Tapi bukan semua aku follow balik, tengok juga la. Kalau setakat follow tapi tiada respons terhadap penulisan aku. So sorry, aku tak follow kau. Jahat? Oh tak, kau follow aku, aku follow kau. Tak jadi adat ye.


5) AKU NAK FAMOUS
Woh, nak famous? Macam susah, ye memang susah aku cakap kau. Tetapi aku faham bukan senang nak jadi blogger famous amous. Hihi, berakit rakit ke hulu, berenang renang ketepian. Aku tidak terlalu meminta nak jadi famous, cukup dengan sekadar ada pembaca dan beri idea terhadap blog aku. Tajuk besar nak famous tu? Gurau la -,-


Ps : Memang susah nak ada ramai pembaca. Siapa tak sedih bila tak ramai pembaca kan? Aku? Sedih teramat tetapi.....

5 comments:

Unknown said...

tapi??? happy blogging right? jgn giveup cepat.. aku dah 2 tahun blog, mcm2 pahit manis dah rasa.. happy blogging :)

xanders.co said...

tetapi apa??? jgn gve up ok? keep on usaha. alah,mna da org blog terus naik. sikit2 laa. aku baca jekkk. hikhik.

p/s : jajan, aku rasa kan hang boleh ubah setting komen ni pada pop up window.sebab lagi mesra komen.tak perlu refresh page ni. and, lagu tu rasanya tkpe kot tkda dlm blog ni. lagi ringan. mesra readers. :)

Missjajan said...

Zuan : happy blogging too :p

Missjajan said...

Mirul : ok bos! keep on usaha! thanks bagi pendapat. mesra readers :)

ernielovepurple said...

untung lah ramai followers week C(: